mickemovie

Alla inlägg under juli 2014

Av Mikael Larsson - 7 juli 2014 17:00

Jag hade tre dubletter hemma av dessa DVD-filmer:


The Hills Have Eyes 2 (2007).

Wrong Turn 2 - Dead End (2007).

The Hangover (2009).


Jag tog med dem till Pajala marknad och frågade om jag fick byta in dem, och ta tre andra filmer, och det fick jag!


Dessa filmer bytte jag till mig:


Here Comes The Boom:

Komedi från 2012.


The Internship:

Komedi från 2013.


Prisoners:

Thriller från 2013.


Jag behövde alltså inte betala några pengar för dessa tre filmer.


På lördagen köpte jag också:


3 st t-shirts för 100 kr.

15 par sockar för 100 kr.

4 påsar snacks för 100 kr.

Popcornskrydda.


Jag åt en tacotallrik, langos och munkar.

Av Mikael Larsson - 7 juli 2014 16:00

Jag var på Pajala marknad med jobbet på fredag. Jag satt i ett tält där det var information om Nattfestivalen, satt där 10-14, men fick gå ifrån när jag skulle äta lunch, det blev suovas-kebab. Jag hann också vara på marknaden i ett par timmar på eftermiddagen innan vi åkte hem.


Årets skörd blev 30 st DVD-filmer. Priserna var 1 för 39 kr, 6 för 200 kr, 10 för 300 kr. Jag köpte dock inte alla filmer första dagen. Jag besökte marknaden både fredag, lördag och söndag. Så här blev det uppdelat:


Fredag 4 juli: 20 filmer.

Lördag 5 juli: 3 filmer.

Söndag 6 juli: 7 filmer.


Dessa filmer köpte jag på fredag, jag börjar med det bästa fyndet:


From Dusk Till Dawn:

Action från 1996.


Den här filmen har jag sen tidigare, inspelad på VHS.


Men den här DVD-utgåvan innehåller dessutom Full-Tilt Boogie, som är en dokumentär om inspelningen:

Vet ni hur länge jag har letat efter den? Years and years!


Filmen fick två uppföljare:


From Dusk Till Dawn 2 - Texas Blood Money (1999).

From Dusk Till Dawn 3 - The Hangman´s Daughter (1999).


Men det är ju ettan som är överlägset bäst.


I år har det gjorts en TV-serie som heter From Dusk Till Dawn. Den första säsongen består av 10 avsnitt, och släpps på DVD i Sverige den 17 september.


Lockout:

Science Fiction från 2012.


That´s My Boy:

Komedi från 2012.


Parker:

Action från 2013.


Cloud Atlas:

Drama/Sci-Fi från 2012.


This Is 40:

Komedi från 2012.


The Host:

Sci-Fi/Romantik från 2013.


The Place Beyond The Pines:

Crime/Drama från 2012.


Identity Thief:

Komedi från 2013.


Stoker:

Thriller från 2013.


The Way Way Back:

Komedi från 2013.


The Butler:

Drama från 2013.


Runner Runner:

Thriller från 2013.


Cold Comes The Night:

Thriller från 2013.


The East:

Thriller från 2013.


Ender´s Game:

Sci-Fi/Action från 2013.


The Counselor:

Thriller från 2013.


Malavita:

Action från 2013.


Last Vegas:

Komedi från 2013.


Grudge Match:

Komedi från 2013.


Sammanlagt 20 st DVD-filmer för 600 kr.


På fredagen köpte jag även ett PS3-spel (Need For Speed - Hot Pursuit) och 3 par boxerkalsonger för 100 kr.

Av Mikael Larsson - 4 juli 2014 19:00

Från Pajala marknad köpte jag ett PS3-spel:


Need For Speed - Hot Pursuit:

Det kostade 100 kr. Om man får ett nytt och inplastat PS3-spel för en hundring, är det inget att fundera över, det är bara att slå till.

Av Mikael Larsson - 4 juli 2014 18:00

Idag har jag jobbat sista dagen. Imorgon åker jag till Pajala marknad. På måndag börjar min semester!

Av Mikael Larsson - 3 juli 2014 19:15

Idag fick jag ZombiU:

Jag har tänkt köpa det här spelet, och nu säljer Electroworld spelet för 29 kr! Så då var det inget att fundera över, bara att klicka hem det.

Av Mikael Larsson - 3 juli 2014 19:00

Idag fick jag Hellraiser 4 - Bloodline:

Skräck från 1996 med Doug Bradley.


Den här filmen har jag sen tidigare, på VHS.


Jag har alla Hellraiser-filmerna på DVD, utom 4:an. Det här är en dansk DVD-utgåva, och den har svensk text. Filmen finns att köpa här.


Ett stort tack till Anders som tipsade mig var man kunde köpa denna utgåva!

Av Mikael Larsson - 2 juli 2014 22:00

Idag har Deliver Us From Evil biopremiär i Sverige.


Ralph Sarchie jobbar som polis i Södra Bronx i New York. En antal oförklarliga och skrämmande brott får honom att börja samarbeta med en präst med exorcism som specialitet. Bygger på Ralph Sarchies bok Beware the Night, som bygger på egenupplevda händelser.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 2 juli 2014 21:00

Idag släpper Njutafilms Dark Touch på DVD:

Skräck från 2013 med Missy Keating.


Ett isolerat hus på landet verkar ha vaknat till liv på de mest fruktansvärda sätt man kan tänka sig. Möbler och andra objekt börjar attackera husets inneboende och lämnar till slut endast Neve vid liv. Men polisen ignorerar henne när hon försöker övertyga dem att det faktiskt var huset som gick till attack och inte något brutalt inbrottsgäng. Hon tas om hand av vänner till familjen som gör allt för att försöka få in henne i den vanliga rutinen igen, och ge henne ett drägligt liv. Men Neve kan inte få ro. Runt omkring henne dyker det upp nya hot och tecken på att det onda har följt med henne till det nya hemmet, och snart bryter hela helvetet lös.


Filmer om unga flickor med specialkrafter (Carrie, Eldfödd m.fl.) har vi sett tidigare, och ofta också orsaken till kaoset detta sprider. Men med Dark Touch ville regissören Marina de Van gå djupare in i sårbarheten och visa hur stor och hotfull den inneboende rädslan kan kännas och vara hos barn som farit illa och blivit utnyttjade.


Jag hade förhandsbokat den från Discshop, och idag damp den ner i brevlådan:


Trailer:


Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards