mickemovie

Alla inlägg under mars 2012

Av Mikael Larsson - 31 mars 2012 15:00

American Horror Story visas på TV11, den första säsongen består av 12 avsnitt och har premiär på söndag 1 april kl. 22.25


Familjen Harmon flyttar från Boston till Los Angeles och in i en gammal herrgård med mörka hemligheter dolda i väggarna. Harmons består av pappa Ben, mamma Vivian och dottern Violet som har lämnat Boston i hopp om att glömma och gå vidare efter en jobbig tid. Vad de inte vet är att huset de flyttar in i redan har invånare, spöken som har en egen agenda för familjen.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 30 mars 2012 18:00

Idag har Wrath Of The Titans biopremiär i Sverige.


Det här är uppföljaren till Clash Of The Titans (2010).


Jag gillade verkligen den första filmen, och uppföljaren verkar vara en specialeffektsfest utan dess like, och innehåller några riktigt grymma monster! Precis som John Carter är det här en film som man kan se enbart för specialeffekterna. Det här är helt klart en film som är gjord för att ses på bio.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 28 mars 2012 21:45

Idag fick jag Paranormal Activity 3:

Skräck från 2011.


Paranormal Activity (2007) var en lågbudgetfilm som blev en stor succé. Uppföljaren Paranormal Activity 2 (2010) är en prequel som utspelar sig före den första filmen. Paranormal Activity 3 handlar om systrarna Katie och Kristi som barn. Här får man se hur allt började.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 28 mars 2012 21:30

Idag fick jag Johnny English Reborn:

Actionkomedi från 2011 med Rowan Atkinson.


Det här är uppföljaren till Johnny English (2003).


För mig är Rowan Atkinson så starkt förknippad med Mr. Bean, att det är svårt att se honom i andra roller.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 28 mars 2012 21:15

Idag fick jag Transformers - Dark Of The Moon:

Action från 2011 med Shia LaBeouf.


Den tredje Transformers-filmen. Michael Bay har regisserat och Shia LaBeouf är tillbaka, men Megan Fox har blivit utbytt mot Rosie Huntington-Whiteley. Ärligt talat så är Megan Fox ingen bra skådespelare, hon är enbart med som ögongodis.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 28 mars 2012 21:00

Idag fick jag The Hangover Part II:

Komedi från 2011 med Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis och Justin Bartha.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 26 mars 2012 21:30

Idag fick jag Fangoria 311:

Det här numret har fokus på klassiska skräckfilmer med bl.a Vincent Price. Innehåller också den andra delen av intervjun med Nicolas Cage, den första skräckfilmen från Israel: Rabies, artiklar om Absentia och Silent House, en intervju med Roger Corman, Horror Cafe med bl.a John Carpenter och Clive Barker, en intervju med Dick Miller.

Av Mikael Larsson - 23 mars 2012 22:00

Min syster Maria skulle åka till Överkalix idag för att besöka frisören och jag hade övertid att ta ut från jobbet så jag följde med henne. Första anhalt blev apoteket, där jag tog ut några av mina mediciner. Medan syrran var hos frissan så gick jag i affärer. Jag köpte Breaking Dawn Part 1 på DVD från ICA, och en pocketbok (Natascha Kampusch - 3096 Dagar) som syrran fick som en tidig födelsedagspresent. Från OK tog jag ett exemplar av film2home-tidningen. Jag var också in till Konsum en sväng.


Sen ringde syrran att hon var färdig, så då for vi och åt lunch, det blev pizza, alltid lika gott! Jag var in till Radio & TV-affären och där blev jag kåt på en ny TV, en Sony Bravia 46 tums LCD med Full HD, som såldes för 7795 kr. Jag har planer på att köpa en ny TV under 2012, och det lutar åt en Sony Bravia. Jag köpte ett 10-pack med tomma DVD-skivor, TDK DVD+R, eftersom jag haft slut på tomma DVD-skivor en tid. Från Fenix blev det lite plockgodis och årets första mjukglass, mums! Sen åkte vi hem.


Så en stor del av dagen spenderades i Överkalix. Det behöver inte bli så märkvärdigt, bara kul att komma bort från vardagslunken ett tag, som är ganska inrutad och enformig.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards