mickemovie

Alla inlägg under juli 2014

Av Mikael Larsson - 21 juli 2014 20:00

Idag fick jag ett brev från min polare Jens Dahl, och det innehöll något som jag har letat efter i flera år:


Fangoria 17:

Jag fick tidningen som en födelsedagspresent, jag fyller ju år imorgon.


Så nu har jag en KOMPLETT samling med ALLA nummer av Fangoria!


Nr 17 gavs ut i februari 1982, så tidningen är alltså 32 år gammal, men är i nyskick! Som att man skulle ha köpt den idag i en butik.


Jag har kollat på Tradera efter detta nummer, men det har aldrig dykt upp där. Jens köpte tidningen via ebay.


Nu har jag Fangoria nr 1-333! Man undrar ju hur många i Sverige som har en komplett Fangoria-samling?


Tusen tack till Jens Dahl! Polare som dig växer inte på träd.

Av Mikael Larsson - 18 juli 2014 23:00

Idag har Dawn Of The Planet Of The Apes biopremiär i Sverige.


Det här är uppföljaren till Rise Of The Planet Of The Apes (2011).


Caesar leder en växande grupp genetiskt utvecklade apor som hotas av de få människor som överlevt ett dödligt virusutbrott. Trots deras försök att leva sida vid sida så bryter ett krig ut som ska komma att avgöra vilken ras som regerar på Jorden.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 14 juli 2014 22:00

Idag var jag till Pajala en sväng. Jag kom inte hem tomhänt.


På Konsum hade de fått in en låda med DVD-filmer, 1 för 59 kr, 2 för 99 kr. Dessa filmer köpte jag:


Jack Reacher:

Action från 2012 med Tom Cruise.


Jag har skrivit om filmen här.

Jag såg filmen på bion i Pajala, läs om det här.


Les Misérables:

Drama/Musikal från 2012.


Filmen vann 3 Oscar: makeup och hårstyling, ljudmixning och kvinnlig biroll.


Flight:

Drama från 2012 med Denzel Washington.


Jag har skrivit om filmen här.

Jag såg filmen på bion i Pajala, läs om det här.


Jobs:

Drama från 2013 med Ashton Kutcher.


Ashton Kutcher spelar Steve Jobs, grundaren av Apple.


Sammanlagt 4 st DVD-filmer för 198 kr.


Från OK i Pajala köpte jag:


300 - Rise Of An Empire:

Action från 2014.


Det här är uppföljaren till 300 (2006).

Av Mikael Larsson - 13 juli 2014 16:00

Min syster Maria och Fredrik Medelid gifte sig den 12 juli 2014 i Pajala kyrka. Syrran var jättefin och maten efteråt var riktigt god! Sen blev det party!

Av Mikael Larsson - 11 juli 2014 16:00

Idag fick jag I, Frankenstein:

Action från 2014 med Aaron Eckhart.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 10 juli 2014 23:00

Idag har Transformers - Age Of Extinction biopremiär i Sverige.


Den fjärde Transformers-filmen.


Det har gått tre år sedan Sentinel Primes förräderi och decepticons ödeläggelse av Chicago. Trots att autobots hindrat att jorden ödelagts räknas de redan som överflödiga av världens regeringar. Det är när bilmecken Cade upptäcker att långtradaren han ska slakta för delar är en autobot, den legendariske Optimus Prime, som det blir uppenbart att det finns krafter som gör allt för att autobots inte ska återaktiveras. Samtidigt uppmärksammas hela världen på ett nytt hot. Något världen aldrig skådat förr.


Michael Bay sa efter den tredje filmen att nu skulle han inte göra fler. Men jag antar att någon filmbolagschef viftade med en fet check och då kom han på andra tankar.


Efter tre filmer har Shia LaBeouf lämnat över stafettpinnen till Mark Wahlberg.


Som vanligt finns det ögongodis i filmen.

I de två första filmerna var det Megan Fox.

I den tredje filmen var det Rosie Huntington-Whiteley.

I den fjärde filmen är det Nicola Peltz. Hon spelar Bradley Martin i TV-serien Bates Motel.


Gå på toaletten innan ni går in i biosalongen, för filmen är 2 tim 45 min.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 7 juli 2014 18:15

Pajala marknad brukar ha ca 45 000 besökare.


På fredagen var det ganska lugnt, många jobbade säkert och vädret var inte det bästa. Molnigt, ibland lätt duggregn och ca 10 grader.


På lördagen var det sjukt mycket folk! På Pajala marknads Facebook-sida stod det att det var besöksrekord för en lördag. Det var premiär för Tornedalen Pride och i Pride-tåget deltog ca 800 personer.


På söndagen var det riktigt varmt, 25-30 grader, så jag gick där i t-shirt och shorts och lyckades bränna baksidan av benen, så de blev röda.


För att ni ska få ett hum om hur mycket folk det var på marknaden under lördagen, så tog jag några bilder med min mobil:


 

Av Mikael Larsson - 7 juli 2014 18:00

På söndag köpte jag 7 st filmer:


Towelhead:

Drama från 2007.


Lay The Favorite:

Komedi från 2012.


Gone:

Thriller från 2012.


Crawl:

Thriller från 2011.


Mud:

Drama från 2012.


The Trials Of Cate McCall:

Drama från 2013.


47 Ronin:

Action från 2013.


Dessa filmer skulle ha kostat 239 kr, men jag prutade ner det till 200 kr.


På söndagen åt jag Fajitas och thaimat.


Jag brände nästan 2000 kr på tre dagar. 800 kr gick till filmer, resten gick till mat och annat.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards