mickemovie

Alla inlägg under januari 2016

Av Mikael Larsson - 30 januari 2016 17:15

Igår spelade jag in ett filmklipp där jag visar några saker som jag köpt sen mitt senaste filmklipp.


Update 3:

Av Mikael Larsson - 29 januari 2016 22:30

Jag gjorde en beställning från Discshop. Idag fick jag paketet. Jag beställde 2 st DVD-filmer. Dessa filmer beställde jag:


Black Mass:

Gangsterfilm från 2015 med Johnny Depp.


Jag har skrivit om filmen här.


Trainwreck:

Komedi från 2015 med Amy Schumer och Bill Hader.

Av Mikael Larsson - 29 januari 2016 22:15

Idag har The Boy biopremiär i Sverige.


Den amerikanska barnflickan Greta får en chock när hon börjar sitt nya jobb hos en brittisk familj. Sonen Brahms är inte som alla andra, han är en docka. När Greta gång på gång bryter mot de strikta regler som familjen satt upp för Brahms skull, så börjar det hända en rad otäcka saker, oförklarliga saker som får henne att tro att dockan är levande.


Huvudrollen spelas av Lauren Cohan från The Walking Dead.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 29 januari 2016 22:00

Idag har The Revenant biopremiär i Sverige.


Under en expedition i den outforskade amerikanska vildmarken blir Hugh attackerad av en björn och lämnad att dö av de andra. I sin kamp att överleva får han utstå obeskrivlig sorg och att ha blivit bedragen av sin närmaste vän John Fitzgerald. Nu är han på jakt efter upprättelse i den bittra vintern och drivs bara av ren viljestyrka och kärlek till sin familj.


Regi av Oscarbelönade Alejando G. Inarritu (Birdman, Babel).


Trailer:


Av Mikael Larsson - 28 januari 2016 15:00

Idag har säsong 10 av The X-Files premiär på TV3 och Viaplay.


Serien fick den svenska titeln Arkiv X och handlade om FBI-agenterna Fox Mulder (David Duchovny) och Dana Scully (Gillian Anderson), som utredde olika övernaturliga fall, som ofta handlade om utomjordingar. Serien visades på TV4 och blev en stor succé, inte bara i Sverige. Serien visades 1993-2002 och fick sammanlagt 9 säsonger.


Det gjordes även två filmer:

The X-Files - Fight The Future (1998).

The X-Files - I Want To Believe (2008).


14 år efter att serien lades ner, är det dags för säsong 10, som består av 6 avsnitt.


Introt:

Av Mikael Larsson - 25 januari 2016 21:00

Jag är medlem i Homeenter Filmclub, och idag fick jag en film därifrån:


Maze Runner - The Scorch Trials:

Action/Äventyr från 2015.


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 22 januari 2016 21:00

Idag fick jag Resident Evil - Origins Collection:

Jag hade förhandsbokat det från Webhallen och fick det på releasedagen (22 januari).


Den här PS4-utgåvan innehåller två spel:


Resident Evil, som släpptes 1996 till PlayStation. 2002 släpptes en remake till GameCube med uppdaterad grafik. Nu har det släppts en HD-utgåva till PlayStation 4.


Resident Evil 0, som släpptes 2002 till GameCube. Det utspelar sig kort före det första spelet. Det är också en HD-utgåva.

Av Mikael Larsson - 18 januari 2016 22:45

Jag gjorde en beställning från Discshop. Idag fick jag paketet. Jag beställde 4 st DVD-filmer. Dessa filmer beställde jag:


Hitman - Agent 47:

Action från 2015 med Rupert Friend. Det här är uppföljaren till Hitman (2007).


Jag har skrivit om filmen här.


Curve:

Skräck från 2015 med Julianne Hough.


Joe Dirt 2 - Beautiful Loser:

Komedi från 2015 med David Spade. Det här är uppföljaren till Joe Dirt (2001).


The Man From U.N.C.L.E:

Action från 2015. Filmen är regisserad av Guy Ritchie och Alicia Vikander spelar en av rollerna.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards