mickemovie

Alla inlägg under november 2012

Av Mikael Larsson - 30 november 2012 23:00

Idag fick jag två böcker som jag beställt från Bokus.


The Hobbit - An Unexpected Journey Official Movie Guide:

Häftad, 168 sidor, engelsk text.


The Hobbit - An Unexpected Journey Visual Companion:

Inbunden, 80 sidor, engelsk text.


The Hobbit av J.R.R Tolkien utspelar sig före The Lord Of The Rings-trilogin och handlar om hur Bilbo Baggins får tag på ringen som allt handlar om. Först var det tänkt att Guillermo Del Toro skulle regissera filmen, men det blev Peter Jackson, som ju gjorde LOTR-trilogin. Först skulle filmen delas upp i två delar, men har nu blivit uppdelad i tre delar istället. Den första filmen, The Hobbit - An Unexpected Journey, har biopremiär den 12 december 2012. De övriga två filmerna har premiär 13 december 2013 och 18 juli 2014.


Filmen visas på bion i Pajala den 17-19 december. De två första dagarna visas 3D-versionen och den sista dagen visas 2D-versionen, och det är den jag ska se.

Av Mikael Larsson - 30 november 2012 20:45

Idag har Sinister biopremiär i Sverige.


Ellison skriver skräckromaner baserade på verkliga händelser och sätter en ära i sin grundliga research. När han flyttar med sin familj till ett hus som tillhört offren i en makaber avrättning, håller han husets dunkla historia för sig själv. I en låda på vinden hittar Ellison gamla filmer, som blir det första mötet med en berättelse om bottenlös ondska. Gradvis utvecklar sig och fördjupas fasan när det förflutna möter nutid på ett oväntat och påtagligt sätt.


Ethan Hawke spelar huvudrollen i den mest hypade skräckfilmen sen The Cabin In The Woods. Den här filmen ska jag definitivt köpa till min filmsamling, den släpps på DVD och BD den 3 april 2013.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 30 november 2012 12:00

Idag, den 30 november 2012, släpps Nintendos nya konsol Wii U i Sverige. Jag har förhandsbokat den från Webhallen och paketet skickades den 27 november. Men jag fick ingen Wii U idag.


När jag kollar på Postens hemsida så står det:


2012-11-29 14:15
Segeltorp, Sverige.
Försändelsen transporteras.


Och jag som hade sett fram emot att få spela New Super Mario Bros U hela helgen.


Helvetes jävla skit!


Uppdatering kl. 20:30:


Har kollat på postens hemsida och det står:


2012-11-30 18:03
Luleå 2, Sverige.
Försändelsen transporteras.


Paketet ligger nu i Luleå, så jag får det tidigast på måndag!


Fan vad surt att inte få den på releasedagen!

Av Mikael Larsson - 29 november 2012 23:00

Idag fick jag The Dark Knight Rises:

Action från 2012 med Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Anne Hathaway, Tom Hardy, Marion Cotillard, Joseph Gordon-Levitt och Morgan Freeman. Hyfsad cast...


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 27 november 2012 21:00

Idag damp det ner ett paket i brevlådan från Aftonbladet:


När jag hade öppnat det så hittade jag:

Katy Perry - Part Of Me:

Dokumentär från 2012 med Katy Perry. Den släpptes på DVD och BD den 14 november.


Jag vann DVD-utgåvan från Aftonbladet! Sweet! Jag brukar vara med i olika tävlingar på nätet, och det är alltid lika kul när man vinner nåt. Det här gjorde min dag.


Katy Perry har gjort några bra låtar, sen är hon ju inte direkt ful heller... Så nu får jag sitta och dregla till henne.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 26 november 2012 22:00

Idag fick jag lön, och då måste man bränna pengar på film, fort som ögat! På We-Hå:s, våran lokala ICA-butik, hade de fått in Disney-filmer på DVD för 99 kr styck. Jag köpte 3 st.


A Christmas Carol:

Äventyr från 2009.


En datoranimerad film där Jim Carrey gör rösten till den snåla Scrooge. Den är baserad på Charles Dickens klassiker, som har filmatiserats flera gånger tidigare. Bland annat har Disney gjort en tecknad version, Mupparna har gjort en version med Michael Caine som Scrooge, och 1988 kom Scrooged med Bill Murray.


Toy Story 3:

Från 2010.


Toy Story från 1995 blev den första datoranimerade filmen, här inleddes samarbetet mellan Disney och Pixar. Uppföljaren Toy Story 2 kom 1999. Tom Hanks lånade ut sin röst till Woody, och Tim Allen gjorde rösten till Buzz Lightyear.


Cars 2:

Från 2011.

Av Mikael Larsson - 26 november 2012 21:45

På We-Hå:s hade de även fått in ett ställ med DVD-filmer, 1 för 59 kr, 2 för 99 kr. Jag köpte 2 st.


The Last Song:

Drama från 2010 med Miley Cyrus, Liam Hemsworth och Greg Kinnear.


Det här är väl inte riktigt min typ av film, men Miley Cyrus är ju söt, så man kan ju kolla på henne.


Melancholia:

Drama från 2011 med Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Alexander Skarsgård, Stellan Skarsgård, Charlotte Rampling och Kiefer Sutherland. Filmen är regisserad av Lars von Trier.

Av Mikael Larsson - 26 november 2012 21:30

Jag köpte också Ice Age 4 - Continental Drift:

BD-utgåvan kostade 229 kr, men om man har ICA-kort så fick man köpa den för 149 kr! Då sparade man 80 kr!


Jag har skrivit om filmen här.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards