mickemovie

Alla inlägg under januari 2014

Av Mikael Larsson - 29 januari 2014 22:00

Idag släpper Njutafilms Here Comes The Devil på DVD:

Skräck från 2012.


Ett gift par är på semester med sina två barn ute i den mexikanska landsbygden. När de stannar till vid en rastplats går barnen på upptäcktsfärd i naturen, men återvänder inte till den överenskomna tiden. Den efterföljande natten är fylld med panik och gräl, men på morgonen återvänder barnen igen. Snart blir det dock tydligt att allt inte är som det ska med dem. Någonting är fruktansvärt fel.


Regissören till Cold Sweat, Penumbra och ”B is for Bigfoot” från ABCs of Death följer nu upp med en 70-talsdoftande, kontroversiell och intensiv men lågmäld rysare som kan sålla sig till kategorin "varje förälders mardröm". Med kraftfulla närbilder som tycks stanna kvar lite för länge har Bogliano skapat något nytt och innovativt, utan att vara otrogen den genre som fött honom.


Jag hade förhandsbokat den från Discshop, och idag damp filmen ner i brevlådan:


Trailer:

Av Mikael Larsson - 28 januari 2014 22:00

Idag fick jag Dragon - The Bruce Lee Story:

Action från 1993 med Jason Scott Lee och Lauren Holly.


Jason Scott Lee är inte släkt med Bruce Lee.


Den här filmen har jag inspelad på VHS, men jag har letat med ljus och lykta efter 2 Disc Collectors Edition, och hittade den på Tradera för 99 kr (köp nu-pris), så då slog jag till!


Jag har sökt efter denna utgåva eftersom den andra skivan innehåller tre olika dokumentärer med Bruce Lee:

The Intercepting Fist (55 min).

Jeet Kune Do (55 min).

Path Of The Dragon (43 min).

Sammanlagt över två och en halv timme!


Jag har ett stort Bruce Lee-intresse, och har alla hans filmer på VHS. Jag har fem Bruce Lee-dokumentärer sen tidigare, fyra på VHS och en på DVD. Men dessa tre dokumentärer som finns på denna DVD-utgåva, har jag inte sett tidigare.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 26 januari 2014 22:00

Idag var jag till Pajala. Från Konsum köpte jag några filmer.


Superman:

Action från 1978 med Christopher Reeve, Marlon Brando, Gene Hackman och Margot Kidder.


Det man främst förknippar denna film med, är det fantastiska ledmotivet av John Williams!


Superman II:

Action från 1980 med Christopher Reeve, Gene Hackman och Margot Kidder.


I uppföljaren från Stålmannen slåss mot tre skurkar som också har superkrafter: General Zod (Terence Stamp), Ursa (Sarah Douglas) och Non (Jack O'Halloran).


Christopher Reeve gjorde två filmer till som Stålmannen, men de fanns inte att köpa på Konsum. Jag får beställa de via nätet. Ettan och tvåan är bäst, trean och fyran är inte alls lika bra.


Jag har dock alla fyra filmer inspelade på VHS, men det är ju kul att uppgradera till DVD.


Rain Man:

Drama från 1988 med Dustin Hoffman och Tom Cruise.


Filmen vann 4 Oscar: film, manlig huvudroll, regi och manus (original).


Ännu en film som jag har inspelad på VHS, men nu har uppgraderat till DVD.


Kill Bill Volume 1:

Action från 2003 med Uma Thurman.


Kill Bill Volume 2:

Action från 2004 med Uma Thurman.


Jag har Kill Bill-filmerna på DVD, men när jag hittade BD-utgåvorna för 39 kr styck, så var det inte mycket att fundera över.


Sammanlagt 3 st DVD-filmer och 2 st BD-filmer för 177 kr.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 24 januari 2014 22:00

Idag fick jag Monica Z:

Drama från 2013 med Edda Magnason, Sverrir Gudnason och Kjell Bergqvist.


Filmen vann 4 Guldbaggar: regi, kvinnlig huvudroll, manlig biroll och kostym.


Jag beställde filmen från ICA Hemma, eftersom ICA säljer en specialutgåva som innehåller filmmusiken på CD.

Av Mikael Larsson - 22 januari 2014 22:30

Igår beställde jag 2 st DVD-filmer från Discshop, idag damp de ner i brevlådan.


Nothing Left To Fear:

Skräck från 2013 med Anne Heche och Clancy Brown.


Slash från Guns n Roses bildade 2010 filmbolaget Slasher Films, som producerar skräckfilmer. Nothing Left To Fear är den första filmen som har gjorts.


Trailer:


Riddick:

Action/Sci-Fi från 2013 med Vin Diesel.


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 20 januari 2014 21:00

Idag fick jag ett paket i brevlådan. Det innehöll 3 st BD-filmer som min polare Jens Dahl hade skickat till mig.


Commando:

Action från 1985 med Arnold Schwarzenegger.


Visste ni att Alyssa Milano spelar Arnolds dotter i filmen? Hon var bara 13 år gammal då.


Arnolds tre bästa filmer är, enligt mig: Terminator 2 - Judgment Day, Predator och Commando. Nu har jag alla tre på BD! Jag får ta en Arnold-helg när jag ser om alla tre på BD.


Mr. Popper´s Penguins:

Komedi från 2011 med Jim Carrey.


Premium Rush:

Actionthriller från 2012 med Joseph Gordon-Levitt och Michael Shannon.


Commando har jag sen tidigare på DVD, men inte de andra två.


Tusen tack till Jens Dahl för dessa BD-filmer!

Av Mikael Larsson - 16 januari 2014 23:30

Jag gjorde en beställning från Ginzas filmrea, paketet kom den 9 januari.


Dessa DVD-filmer köpte jag för 10 kr styck:


Black Magic Rites:

Sleaze från 1973.

 

Blood Creek:

Skräck från 2009.


Doghouse:

Skräck/Komedi från 2009.


Fertile Ground:

Skräck från 2011.


51:

Skräck från 2011.


Grotesque:

Skräck från 2009.


I Sell The Dead:

Skräck/Komedi från 2008.


100 Feet:

Skräck/Thriller från 2008 med Famke Janssen. Den svenska DVD-utgåvan är unrated and uncut.


Perkins 14:

Skräck från 2009.


Scream Of The Banshee:

Skräck från 2011.


Seconds Apart:

Skräck från 2011.


Shout At The Devil:

Äventyr från 1976 med Roger Moore och Lee Marvin.


Slaughter:

Skräck från 2009.


Species:

Sci-Fi från 1995 med Natasha Henstridge.


När man hittar en dubbel-DVD för en tia så köper man den direkt! Konstigt nog kostar enkeldisken av samma film 29 kr.


The Task:

Skräck från 2011.


Dessa DVD-filmer köpte jag för 29 kr styck:


Asylum:

Skräck från 2008.


Badliv & Picnic:

Två brittiska komediklassiker med The Two Ronnies: Ronnie Barker och Ronnie Corbett.

By The Sea (1982), 51 min och The Picnic (1975), 28 min.


The Beguiled:

Drama från 1971 med Clint Eastwood.


Blue Valentine:

Drama från 2010 med Ryan Gosling och Michelle Williams, som blev Oscarsnominerad för sin roll.


Carrie:

Skräck från 1976 med Sissy Spacek och Piper Laurie, som båda blev Oscarsnominerade för sina roller. En av 70-talets bästa skräckfilmer, med ett chockslut!


City Slickers:

Komedi från 1991 med Billy Crystal, Daniel Stern och Bruno Kirby. Jack Palance vann en Oscar för manlig biroll.


1994 kom uppföljaren City Slickers II - The Legend of Curly's Gold, den har jag på DVD.


Cyborg:

Action från 1989 med Jean-Claude Van Damme.


Great Balls Of Fire:

Drama från 1989 med Dennis Quaid, Winona Ryder och Alec Baldwin. Filmen handlar om Jerry Lee Lewis.


Midnight Cowboy:

Drama från 1969 med Dustin Hoffman och Jon Voight. En riktig filmklassiker!


Misery:

Thriller från 1990 med James Caan och Kathy Bates, som vann en Oscar för kvinnlig huvudroll.


Red Dawn:

Action från 1984 med Patrick Swayze och Charlie Sheen. 2012 kom nyinspelningen.


Species II:

Sci-Fi från 1998 med Natasha Henstridge.


Wargames:

Thriller från 1983 med Matthew Broderick.


Den här DVD-filmen köpte jag för 49 kr:


The Rum Diary:

Komedi/Drama från 2011 med Johnny Depp och Amber Heard.


Till sist blev det en TV-serie för 99 kr:


Painkiller Jane säsong 1:

6 st DVD-skivor, speltid: 16 tim 36 min.


En TV-serie från 2007 med Kristanna Loken. Det blev bara en säsong, sen lades den ner. Så den är kanske inte så värst bra, men man kan ju vila ögonen på Kristanna Loken...


Species, Carrie, City Slickers, Cyborg, Midnight Cowboy, Misery, Species II och Wargames har jag sen tidigare, inspelade på VHS. Men nu har jag uppgraderat till DVD.


Sammanlagt blev det:


15 x 10 kr = 150 kr.

13 x 29 kr = 377 kr.

1 x 49 kr = 49 kr.

1 x 99 kr = 99 kr.

Frakt: 29 kr.

Summa: 704 kr.

Av Mikael Larsson - 16 januari 2014 22:00

Idag fick jag Fangoria 329:

Innehåller bl.a första delen om en tillbakablick på Pet Sematary, en intervju med Stuart Beattie som har regisserat I, Frankenstein, en artikel om Greg Nicotero som jobbar med The Walking Dead, en artikel om George A. Romero, en intervju med Francisco Barreiro som är med i We Are What We Are och Here Comes The Devil, en lång intervju (7 sidor) med William Friedkin som regisserade The Exorcist, en intervju med Elizabeth Shepherd som var med i Damien - Omen II, en intervju med Gilmer McCormick som var med i Silent Night, Deadly Night, en artikel om varulvar på film.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards