mickemovie

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

PS3 är här!

Av Mikael Larsson - 18 september 2012 23:00

Idag fick jag ett SMS om att mitt paket från Webhallen hade kommit. Jag kunde ha hämtat ut paketet redan på lunchrasten, men man hinner ändå inte göra desto mer på lunchen än att äta. Jag vill ha lugn och ro, inte stressa när jag ska leka med någon ny leksak. Det blev en lång dag på jobbet innan jag kunde hämta ut paketet från macken. Efter middagen har jag installerat mitt PlayStation 3, jag köpte slim-versionen med 320 GB hårddisk:


Jag köpte också en HDMI-kabel (3meter):

Jag har bara spelat ett spel hittills: Virtua Fighter 5. Helvete vilken grafik!


PS3 är ju så mycket mer än bara ett TV-spel. Man kan se på BD-filmer och DVD-filmer, lyssna på CD-skivor, den har en hårddisk på 320 GB där man kan lagra filmer, foton, whatever, man kan koppla upp den på nätet...


Dessa PS3-spel köpte jag:


Batman - Arkham Asylum:


Call Of Duty 4 - Modern Warfare:


Devil May Cry 4:


Gran Turismo 5:


Metal Gear Solid 4 - Guns Of The Patriots:


Mortal Kombat:


Red Dead Redemption:


Uncharted - Drake´s Fortune:


Uncharted 2 - Among Thieves:


Virtua Fighter 5:

10 spel låter mycket, men jag kunde lätt köpt 10 spel till. Alla spel som jag köpte var Platinum-utgåvor, Greatest Hits eller så var de annars billiga. Spelen kostade 169-199 kr styck. Om det hade varit nya fullprisspel, så hade jag ju inte köpt så många som 10 st, de kostar ca 600 kr styck. Alla spel är nya och inplastade, men det är billigare utgåvor, spelen är precis samma spel som när de först släpptes.


Några PS3-spel som jag planerar att köpa:


Aliens - Colonial Marines. (Köpt).

Assassin´s Creed.

 

Batman - Arkham City. (Köpt).

Batman - Arkham Origins (Köpt).

Bayonetta (Köpt).

Beyond Two Souls (Köpt).

Bionic Commando. (Köpt).

 

Castlevania - Lords Of Shadow. (Köpt).

 

Dead Island.

Dead Island - Riptide.

Dead Or Alive 5 (Köpt).

Dead Space (Köpt).

 

Far Cry 2.

Far Cry 3.

 

Grand Theft Auto IV. (Köpt).

Grand Theft Auto V. (Köpt).

Gran Turismo 6 (Köpt).

 

Heavenly Sword (Köpt).

Hitman - Absolution (Köpt).

 

Jericho (Köpt).

Just Cause 2 (Köpt).

 

The Last Of Us. (Köpt).

Lollipop Chainsaw. (Köpt).

 

Max Payne 3. (Köpt).

Mirror´s Edge (Köpt).

 

Ninja Gaiden Sigma. (Köpt).

Ninja Gaiden Sigma 2.

 

Prince Of Persia. (Köpt).

 

Resident Evil 5. (Köpt).

Resident Evil 6. (Köpt).

 

Soul Calibur IV.

Soul Calibur V.

Splinter Cell - Blacklist (Köpt).

 

Tekken 6. (Köpt).

Tomb Raider. (Köpt).

 

Uncharted 3 - Drake´s Deception. (Köpt).

 

The Walking Dead (Köpt).

The Walking Dead - Survival Instinct (Köpt).


Min nya TV har 4 st HDMI-ingångar. Nu är alla upptagna:


HDMI 1: Blu-Ray-spelare.

HDMI 2: Viasat HD-mottagare.

HDMI 3: Canal Digital HD-mottagare.

HDMI 4: PlayStation 3.


Idag förhandsbokade jag Nintendos nya konsol Wii U, som släpps den 30 november, plus ett spel: New Super Mario Bros U. Så jag skulle ju behöva en femte HDMI-ingång...

 
 
Ingen bild

Isak

19 september 2012 00:05

Uncharted 2, Red dead redemption, Batman och Mortal Kombat är riktigt bra köp. Bra spel som du planerar att köpa. Några spel som du dock ska stryka är Dead Island, Assassin's Creed (Gå in direkt på 2an istället), och sist men fan inte minst Far cry 2. Far cry 2 är riktigt uselt. Jag har spelat alla tre spelen och kan intyga att de inte är något att slösa pengar på. Dead Island har jag dock inte gått in så djupt i och min bild av spelet kan vara skev. GTA IV och Arkham city kan jag intyga att dom är riktigt bra!

Mikael Larsson

19 september 2012 10:22

Tack för tipsen!

 
Lina

Lina

19 september 2012 13:47

Nackdelen med dagens tv är att de saknar uttag och det suger. Jag hade 6 apparater inkopplade till min förra och nu kan jag med bara har 4 för uttagen stämmer för helvete inte. Dock har jag 2 HDMI utgångar lediga. Men vad gör det när sådan uttag inte finns på apparaterna. Jag tänker inte länga fungerande saker bara för att världen får framåt.

http://afreaklikeme.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Larsson - 2 augusti 2019 22:00


Idag har Fast & Furious - Hobbs & Shaw biopremiär i Sverige.   Ända sen den hårdkokta polisen Hobbs, en lojal agent för USA:s diplomatiska säkerhetstjänst, och den kaxige, laglöse Shaw, en före detta brittisk underrättelseagent, först stötte p...

Av Mikael Larsson - 24 juli 2019 18:00


Idag har Crawl biopremiär i Sverige.   När en massiv orkan drabbar Florida ignorerar Haley evakueringsråden för att leta efter sin pappa som är försvunnen. Hon hittar honom allvarligt skadad i källaren av deras familjehem, och fastnar där tack...

Av Mikael Larsson - 22 juli 2019 22:00

Idag är det min födelsedag, fyller 46 år! Så nu är man närmare 50 än 40. Jag har fått pengar, sen har jag ätit pizza och tårta. ...

Av Mikael Larsson - 17 juli 2019 18:00


Idag har The Lion King biopremiär i Sverige.   Disneys klassiska succé kommer nu i en helt ny tappning och tar oss till Afrikas savanner där den framtida kungen föds. Simba dyrkar sin far, Kung Mufasa, och är stolt över sitt kungliga arv. Men ...

Av Mikael Larsson - 10 juli 2019 18:00


Idag har Midsommar biopremiär i Sverige.   Dani och Christian är ett ungt amerikanskt par vars förhållande håller på att krackelera. Men efter att Dani råkar ut för en familjetragedi håller sorgen dem samman och Dani följer med Christian och h...

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards