mickemovie

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Mikael Larsson - 1 september 2012 21:45

Aliens, vad annars? Jag valde min favoritfilm som premiärfilm för Blu-Ray. Jag har sett Blu-Ray tidigare, så jag vet hur bra bildkvalité det är. Men jag har inte sett en hel Blu-Ray-film från början till slut. Nu har jag det. Fredagskvällen vigdes till Aliens, och den har aldrig sett så bra ut! Med Blu-Ray blir ju bilden högupplöst och man ser mycket mer detaljer. Det märks speciellt om det visas en närbild på ett ansikte. Man ser rynkor, svett och skäggstubb, t.o.m små gropar som finns i huden och ansiktshår. Ja, jävlar!


Idag kom Maria och Fredrik hit. Jag demonstrerade min nya TV åt Fredrik, först med olika HD-kanaler, sen med Blu-Ray. Som demofilm valde jag Avatar, den ser helt fantastisk ut på Blu-Ray! Man ska bara visa några scener, men det är lätt att bli sittande, svårt att slita sig från filmen.


Till alla som har en HDTV, men ännu inte har skaffat en Blu-Ray-spelare: gör det! Filmerna blir närmast magiska. Nu får man en Blu-Ray-spelare för ca 700 kr och uppåt, beroende på vilket märke och modell som man köper.

Av Mikael Larsson - 1 september 2012 21:00

Sammanlagt 16 personer röstade på min förra omröstning:

Vilken av dessa Michael Bay-filmer är din favorit?

Vinnare blev Armageddon.

Nu finns en ny omröstning till höger.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards