mickemovie

Alla inlägg under november 2016

Av Mikael Larsson - 17 november 2016 21:00

Jag gjorde en beställning från Discshop. Idag fick jag paketet. Jag beställde 9 st DVD-filmer. Dessa filmer beställde jag:


Zoom:

Drama/Komedi från 2015.


Sommaren 71:

Drama från 2015.


There´s no love, like lesbian love.


Money Monster:

Thriller från 2016.


Atroz:

Sleaze från 2015.


Njutafilms utgåva innehåller filmen på både DVD och BD.


Central Intelligence:

Komedi från 2016.


Demolition:

Drama från 2015.


The Haunting Of Ellie Rose:

Skräck från 2015.


The Initiation:

Skräck från 1984.


Arrow Videos utgåva innehåller filmen på både DVD och BD.


The Church:

Skräck från 1989.


Den här filmen har jag sen tidigare, på VHS. Nu var det dags att uppgradera till DVD.

Av Mikael Larsson - 16 november 2016 19:00

Idag har Fantastic Beasts And Where To Find Them biopremiär i Sverige.


Under ett uppdrag att dokumentera magiska varelser anländer magizoologen Newt Scamander till New York. Där ställer några förrymda vidunder som var i professor Scamanders vård och den besvärlige mugglaren Jacob Kowalski till problem som allvarligt kan påverka både trollkarlarnas och mugglarnas värld.

Fantastiska vidunder och var man hittar dem är en bok i boken skriven av J.K Rowling, författaren till böckerna om Harry Potter. Historien, som utspelar sig sjuttio år före Harry Potters äventyr, bygger på den bok av Professor Scamander som är obligatorisk läsning för alla förstårselever på Hogwarts.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 15 november 2016 22:00

Idag åkte jag till Pajala en sväng. Vi firade Marias man Fredrik som fyllde år. Syrran hade bakat två tårtor.


En prinsesstårta:


Och en chokladtårta:

Den här var löjligt god! Som en orgasm i munnen!


Jag kom inte hem tomhänt. Från Konsum köpte jag 3 st DVD-filmer:


Death At A Funeral:

Komedi från 2010 med Danny Glover, Martin Lawrence och Chris Rock. Den kostade bara 20 kr!


Kung Fu Panda 2:

Animerad film från 2011.


Ice Age 4 - Continental Drift:

Animerad film från 2012.


Jag har skrivit om filmen här.


Jag har redan en DVD/BD-utgåva av den här filmen. Köpte DVD-utgåvan för att jag har de tre första Ice Age-filmerna på DVD.

Av Mikael Larsson - 15 november 2016 21:00

Idag fick jag en Freddy Krueger-figur:


Baksidan:


Öppnad:

Den är tillverkad av Neca.


Dream Warriors, som är Part 3, är den bästa Elm Street-uppföljaren.

Av Mikael Larsson - 14 november 2016 20:00

Idag fick jag Game Of Thrones säsong 6:

5 st DVD-skivor, speltid: 8 tim 54 min.

Av Mikael Larsson - 11 november 2016 20:00

Idag släpps NES Classic Mini i Sverige. Den kostar 799 kr.


Nintendo Entertainment System, förkortat NES, släpptes i Sverige den 1 september 1986. Den kostade 1495 kr och spelet Ice Climber följde med. Jag fick det till julklapp julen 1986 tillsammans med spelet Tennis, och blev helt bananas när jag öppnade paketet!


Senare utökades spelsamlingen med klassiker som Super Mario Bros och The Legend Of Zelda. Dum som jag var, så sålde jag NES när jag blev äldre, hur tänkte jag där?


NES Classic Mini är en miniversion av NES, med 30 inbyggda spel:

Balloon Fight
Bubble Bobble
Castlevania
Castlevania II: Simon's Quest
Donkey Kong

Donkey Kong Jr.
Double Dragon II: The Revenge
Dr. Mario
Excitebike
Final Fantasy
Galaga
Ghosts' N Ghoblins
Gradius
Ice Climber
Kid Icarus
Kirby's Adventure
Mario Bros.
Mega Man 2
Metroid
Ninja Gaiden
Pac-Man
Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
StarTropics
SUPER C
Super Mario Bros.
Super Mario Bros. 2
Super Mario Bros. 3
Tecmo Bowl
The Legend of Zelda
Zelda II: The Adventure of Link


Jag förhandsbokade NES Classic Mini från Webhallen den 14 juli, men fick det inte på releasedagen. Webhallen fick ett begränsat antal, och tydligen så var jag inte snabb nog att förhandsboka. Men de får fler leveranser före jul, så förhoppningsvis ligger jag bra till då.

Av Mikael Larsson - 10 november 2016 16:45

Jag började blogga den 10 november 2008, så idag fyller bloggen 8 år! Skriv gärna vad ni tycker om den, eller om ni har några önskemål. Fråga gärna, om ni undrar över något.

Av Mikael Larsson - 10 november 2016 16:30

Idag köpte jag Aftonbladets Harry Potter-bilaga:

140 sidor. Pris: 49 kr. Säljs 9 november - 6 december 2016.


Läs mer om den här.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards