mickemovie

Alla inlägg under september 2016

Av Mikael Larsson - 22 september 2016 08:30

Idag har Lethal Weapon premiär på TV6 och Viaplay.


Efter att ha förlorat sin fru och ofödda barn flyttar den sörjande detektiven Martin Riggs till Kalifornien för att börja om på LAPD. Där blir han partner med Roger Murtaugh, en detektiv som jobbar enligt skolboksteknik.


Mel Gibson och Danny Glover gjorde fyra Lethal Weapon-filmer mellan 1987-1998. Nu har det gjorts en TV-serie. Martin Riggs spelas av Clayne Crawford och Roger Murtaugh spelas av Damon Wayans.

Av Mikael Larsson - 20 september 2016 20:00

Idag fick jag Kholat:

Det här spelet finns att ladda hem från PlayStation Store.


Men jag föredrar fysiska kopior, så jag beställde spelet från Zavvi.


Kholat is a FPP horror experience set in a mysterious open world based on the motives of a true story known as "The Dyatlov Pass incindent".


Det här ska vara ett riktigt kusligt och otäckt spel, med berättarröst av Sean Bean.

Av Mikael Larsson - 19 september 2016 20:00

Idag fick jag George Lucas - The Ultimate Celebration:

Häftad, 148 sidor, engelsk text.


Jag skulle beställa den här från Pressbyrån, men den sålde slut på nolltid. Så då fick jag beställa den från myfavouritemagazines. Den skickades den 1 september, och den damp ner i brevlådan den 19 september, så det tog två och en halv vecka att få hem den.


George Lucas har fått mycket kritik, främst för att han har gjort ändringar i Star Wars-filmerna, och vägrar att släppa originalversionerna av Episode IV-VI på Blu-ray. Men för mig är George Lucas en av de viktigaste personerna i filmhistorien. Utan honom skulle vi varken ha Star Wars eller Indiana Jones.


När jag börjar läsa en sån här tidning, så läser jag, och läser och läser. Sen kollar jag på klockan, så har det gått tre timmar.

Av Mikael Larsson - 16 september 2016 21:00

Idag har Bridget Jones´s Baby biopremiär i Sverige.


Efter att ha lämnat Mark Darcy blir det plågsamt uppenbart för Bridget Jones att ”lyckliga till döden skiljer oss åt” inte var en löfte hon kunde leva upp till. Som fyrtio-nånting och singel igen, bestämmer sig Bridget för att satsa på sin karriär och omge sig med gamla och nya vänner. För en gångs skull har hon fullständig kontroll på saker och ting. Vad skulle någonsin kunna gå fel?


Trailer:

Av Mikael Larsson - 16 september 2016 20:00

Idag fick jag Australian Leather Conditioner:

Jag har haft min piska i över ett år nu, och man måste behandla den med läderkräm, och det här ska vara bland det bästa som finns. Jag beställde den från Trinity Whip Company.


Här visar Cory Baker hur man använder krämen:

Av Mikael Larsson - 14 september 2016 20:00

Idag köpte jag Aftonbladets World Cup-bilaga:

100 sidor, 59 kr.

Av Mikael Larsson - 12 september 2016 21:30

Jag är medlem i Homeenter Filmclub, och idag fick jag en film därifrån:


Midnight Special:

Sci-Fi från 2016.


Av Mikael Larsson - 12 september 2016 21:00

Jag gjorde en beställning från Discshop. Idag fick jag paketet. Jag beställde 4 st DVD-filmer. Dessa filmer beställde jag:


Hard Target 2:

Action från 2016.


Det här är uppföljaren till Hard Target (1993), en av Van Dammes bästa filmer!


Honey 3:

Drama från 2016.


Den här filmen ska jag ge till min syster Maria, för hon har ettan och tvåan på DVD.


Night Of The Living Deb:

Skräck/Komedi från 2015.


Jag har skrivit om filmen här.


Pieces:

Skräck från 1982.


Jag har skrivit om filmen här.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards