mickemovie

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Filmrea hos Ginza.

Av Mikael Larsson - 13 januari 2016 23:45

Ginza har filmrea och jag gjorde en beställning därifrån den 30 december. Den 11 januari skickades paketet och idag fick jag det.


Jag köpte dessa DVD-filmer för 5 kr styck:


The List:

Thriller från 2013. Originaltiteln är Pawn.


Love And A .45:

Thriller från 1994.


The Victim:

Skräck från 2011. Filmen är regisserad av Michael Biehn.


Jag köpte dessa DVD-filmer för 10 kr styck:


Bringing Up Bobby:

Drama från 2011.


Clerks:

Komedi från 1994. Kevin Smiths regidebut.


Guns & Girls:

Action från 2012. Originaltiteln är Guns, Girls And Gambling.


Krigets Barn:

Drama från 2012. Originaltiteln är Rebelle.


Meeting Evil:

Thriller från 2012.


Mighty Aphrodite:

Komedi från 1995. Mira Sorvino vann en Oscar för kvinnlig biroll.


Next Goal Wins:

Dokumentär från 2014 om amerikanska Samoa, världens lägst rankade fotbollslandslag. De har aldrig tagit en poäng i en landskamp, eller ens gjort ett spelmål.


Scarecrow:

Skräck från 2013.


Shadow Of Doubt:

Thriller från 1998.


Touchy Feely:

Drama från 2013.


Tålamodets Sten:

Drama från 2012.


Jag köpte dessa DVD-filmer för 29 kr styck:


Cosmopolis:

Drama från 2012. Filmen är regisserad av David Cronenberg.


14 Blades:

Action från 2010.


Free Willy - Escape From Pirate´s Cove:

Familjefilm från 2010. Det här är den fjärde Räddy Willy-filmen. Huvudrollen spelas av Bindi Irwin, som är dotter till Steve Irwin, som avled 2006.


The Howling:

Skräck från 1981. Den här utgåvan är en dubbel-DVD.


1981 kom två varulvsfilmer som anses vara bland de bästa som har gjorts:



The Howling som regisserades av Joe Dante och make-up effekterna gjordes av Rob Bottin.

 

An American Werewolf In London som regisserades av John Landis och make-up effekterna gjordes av Rick Baker, som vann den första Oscarn för bästa make-up.


Jackass 3.5:

Komedi från 2011. Det här är en engelsk DVD-utgåva, men den har svensk text.


Ramona And Beezus:

Komedi från 2010.


Resident Evil - Damnation:

Animerad film från 2012. Det här är uppföljaren till Resident Evil - Degeneration (2008).


Jag köpte dessa DVD-filmer för 49 kr styck:

 

The Beatles - A Hard Day´s Night:

Musikalkomedi från 1964. Den här ska jag ge till farsan, för han gillar The Beatles.


The Bridge On The River Kwai:

Krigsfilm från 1957. En riktig filmklassiker! Filmen vann 7 st Oscars: film, manlig huvudroll, regi, manus, foto, klippning och musik.


Filmen är känd för Colonel Bogey March, som visslas av krigsfångarna:


Maps To The Stars:

Drama från 2014. Filmen är regisserad av David Cronenberg.


Sammanlagt blev det alltså 24 st DVD-filmer för 475 kr. Money well spent! Jag hade en fri frakt-kod, så jag slapp betala frakten på 29 kr.

 
 
Lina - The Movie Freak

Lina - The Movie Freak

14 januari 2016 05:21

En lite fråga som jag har funderat på länge... Varför köper du nästan bara DVD;er när BD är så mycket mer innehållsrikt?
Kvalitén är bättre, mer extramaterial, tåligare skivor och ja, helt enkelt bättre.

http://themoviefreak.se

Mikael Larsson

14 januari 2016 11:34

Jag köper ännu mycket DVD, av främst två skäl:

Om det är en uppföljare, och jag har de tidigare filmerna på DVD.

När en ny film släpps på DVD är riktpriset 149 kr, och på BD 199 kr. Det skiljer bara 50 kr, men köper man 200 filmer/år blir det 10 000 kr.

Vissa filmer köper jag dock på BD.

 
Ricky

Ricky

14 januari 2016 08:19

Härligt med rea. En av de titlar du beställt, beställde även jag. Några hade jag sedan tidigare.

http://LolazBasement

Mikael Larsson

14 januari 2016 11:35

Vilken titel var det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Larsson - 2 augusti 2019 22:00


Idag har Fast & Furious - Hobbs & Shaw biopremiär i Sverige.   Ända sen den hårdkokta polisen Hobbs, en lojal agent för USA:s diplomatiska säkerhetstjänst, och den kaxige, laglöse Shaw, en före detta brittisk underrättelseagent, först stötte p...

Av Mikael Larsson - 24 juli 2019 18:00


Idag har Crawl biopremiär i Sverige.   När en massiv orkan drabbar Florida ignorerar Haley evakueringsråden för att leta efter sin pappa som är försvunnen. Hon hittar honom allvarligt skadad i källaren av deras familjehem, och fastnar där tack...

Av Mikael Larsson - 22 juli 2019 22:00

Idag är det min födelsedag, fyller 46 år! Så nu är man närmare 50 än 40. Jag har fått pengar, sen har jag ätit pizza och tårta. ...

Av Mikael Larsson - 17 juli 2019 18:00


Idag har The Lion King biopremiär i Sverige.   Disneys klassiska succé kommer nu i en helt ny tappning och tar oss till Afrikas savanner där den framtida kungen föds. Simba dyrkar sin far, Kung Mufasa, och är stolt över sitt kungliga arv. Men ...

Av Mikael Larsson - 10 juli 2019 18:00


Idag har Midsommar biopremiär i Sverige.   Dani och Christian är ett ungt amerikanskt par vars förhållande håller på att krackelera. Men efter att Dani råkar ut för en familjetragedi håller sorgen dem samman och Dani följer med Christian och h...

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards