mickemovie

Alla inlägg under september 2015

Av Mikael Larsson - 14 september 2015 23:00

Förra fredagen gjorde jag en beställning från Discshop. Idag damp paketet ner i brevlådan. Jag beställde 3 st DVD-filmer. Dessa filmer beställde jag:


The Exorcism Tapes:

Skräck från 2014.


Jug Face:

Skräck från 2013.


The Unwanted:

Skräck från 2014.

Av Mikael Larsson - 10 september 2015 23:00

Idag fick jag Super Mario Maker:

Jag hade förhandsbokat det från Webhallen och fick det en dag före release (11 september).


Boxen innehåller spelet:


Och en artbook:

Man kan bygga egna banor i fyra olika Mario-spel:


Super Mario Bros.

Super Mario Bros 3.

Super Mario World.

New Super Mario Bros U.


Nostalgi trailer:

Av Mikael Larsson - 9 september 2015 18:00

Fredagen den 4 september var det Force Friday, och då släpptes en del Star Wars-prylar inför den kommande biopremiären av Star Wars Episode VII - The Force Awakens, som har biopremiär i Sverige den 16 december.


Bland annat så släpptes en BB-8 droid av Sphero. Den svenska återförsäljaren CoolStuff sålde slut på den första leveransen på mindre än 24 timmar! Jag lyckades beställa en, och idag fick jag den!


Framsidan:


Baksidan:


Höger sida:


Vänster sida:

Det är alltså en kopia av droiden BB-8, som man kan styra med sin smartphone!


Här ser ni den in action:

Av Mikael Larsson - 8 september 2015 19:00

Pga extremt hög efterfrågan sålde vi slut på den första leveransen på mindre än 24h. Nästa leverans kommer väldigt snart, dock i starkt begränsat lager. Skriv in din mailadress så får du ett mail när den är åter i lager.


Jag lyckades beställa en! Den skickades igår, och jag borde få den imorgon.

Men vad är det? Det avslöjar jag inte än... :-)

Av Mikael Larsson - 7 september 2015 22:00

Idag fick jag Gotham säsong 1:

6 st DVD-skivor, speltid: 15 tim 30 min.


Den här serien utspelar sig i Gotham City innan Bruce Wayne blev Batman.

Av Mikael Larsson - 4 september 2015 21:15

Idag har Unfriended biopremiär i Sverige.


En grupp vänner som kommunicerar på sociala medier, upptäcker att kontot som tillhört deras nyligen avlidna vän, plötsligt börjar användas av någon okänd person, eller väsen.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 2 september 2015 22:00

Idag fick jag en Jason Voorhees-figur:


Baksidan:


Ännu en bild:

Den är tillverkad av Neca, och har en avtagbar hockeymask. Under masken finns ett ansikte som bara en mor kan älska. Han har också en machete, en kniv och ett spjut.


Jason Lives, som är Part VI, är min favorit bland Friday The 13th-filmerna. En av de bästa scenerna är i början på kyrkogården när Jason tar på sig hockeymasken och han zoomas in i ögat där Jason går och hugger med macheten, lite som ett James Bond-intro. Det häftigaste mordet är när Jason är i en husbil och trycker in en tjejs ansikte i väggen så att väggen formas efter ansiktet.

Av Mikael Larsson - 1 september 2015 22:15

Idag fick jag Metal Gear Solid V - The Phantom Pain:

Jag hade förhandsbokat det från Webhallen och fick det på releasedagen (1 september).


Trailer:

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards