mickemovie

Alla inlägg under juni 2014

Av Mikael Larsson - 18 juni 2014 20:00

Idag fick jag The Last Of Us - The Poster Collection:

Häftad, 40 sidor, engelsk text.


Baksidan:

Den är ganska stor, ca 30 x 40 cm och innehåller 40 removable posters.

Av Mikael Larsson - 17 juni 2014 21:00

Idag efter jobbet åkte jag till Pajala en sväng. Jag käkade på Frasses och till efterrätt blev det en mjukglass. Jag kom inte hem tomhänt. Från OK i Pajala köpte jag:


Lone Survivor:

Krigsfilm från 2013 med Mark Wahlberg.


Trailer:


Av Mikael Larsson - 16 juni 2014 21:00

Idag fick jag Empire 301:

Empire är en av de mest kända filmtidningarna, har köpt några nummer av den tidigare.


Nr 301 innehåller The 301 Greatest Movies Of All Time. Eftersom jag älskar filmlistor, så var jag tvungen att klicka hem den.


Hela listan finns här.

Av Mikael Larsson - 14 juni 2014 16:30

Igår fick jag ett SMS om att jag hade ett paket från Discshop att hämta ut. Idag hämtade jag ut paketet.


Jag samlar på filmer från Njutafilms och Studio S Entertainment, och har ganska många av deras filmer i min samling. De är lätta att ordna i hyllan, eftersom de är numrerade.


Nu kollade jag igenom vad jag saknar, och gjorde en beställning från Discshop.


Dessa Njutafilms-utgåvor beställde jag:


Castle Freak:

Skräck från 1995 med Jeffrey Combs och Barbara Crampton. Regi av Stuart Gordon.


Captifs:

Skräck/Thriller från 2010.


Hunger:

Skräck från 2009.


Make-Out With Violence:

Skräck från 2008.


Livide:

Skräck från 2011.


Antiviral:

Sci-Fi/Skräck från 2012. Regi av Brandon Cronenberg, son till David Cronenberg.


The Last Horror Movie:

Skräck från 1982.


Dessa Studio S-utgåvor beställde jag:


Showgirls:

Drama/Erotik från 1995 med Elizabeth Berkley. Regi av Paul Verhoeven.


Howard The Duck:

Actionkomedi från 1986. Svensk titel: Ingen Plockar Howard.


En dyr film som producerades av George Lucas, och floppade. Det här är helt klart en kultfilm!


Triumph Of The Spirit:

Drama från 1989 med Willem Dafoe.


Handlar om judar som fick boxas i koncentrationslägren. Vinnaren fick en bit bröd. Förloraren fördes till gaskammaren.


Lone Wolf McQuade:

Action från 1983 med Chuck Norris, David Carradine och Barbara Carrera.


Blow Out:

Thriller från 1981 med John Travolta och Nancy Allen. Regi av Brian De Palma.


Svensk titel: Vittnet Måste Tystas.


Danton:

Drama från 1983 med Gérard Depardieu.


Filmen utspelar sig 1793, under franska revolutionen. Det här är en av Gérard Depardieus bästa filmer, han visar verkligen vilken fantastisk skådespelare han är.


Dressed To Kill:

Thriller från 1980 med Michael Caine, Angie Dickinson och Nancy Allen. Regi av Brian De Palma.


Svensk titel: I Nattens Mörker.


Code Of Silence:

Action från 1985 med Chuck Norris. Svensk titel: En Snut Snackar Inte.


Memoirs Of An Invisible Man:

Thriller från 1992 med Chevy Chase och Daryl Hannah. Regi av John Carpenter.


Field Of Dreams:

Drama från 1989 med Kevin Costner. Jag har sett de flesta av hans filmer, men inte den här.


Sneakers:

Thriller från 1992 med Robert Redford.


The Thing From Another World:

Sci-Fi från 1951. Svensk titel: Fantomen Från Mars.


Jag har skrivit om filmen här.


The Kick:

Action från 2011 med JeeJa Yanin.


Sammanlagt 20 filmer.


Showgirls, Howard The Duck och Triumph Of The Spirit har jag sen tidigare, på köp-VHS.

Lone Wolf McQuade, Blow Out, Code Of Silence och Sneakers har jag sen tidigare, inspelad på VHS.

Av Mikael Larsson - 11 juni 2014 23:15

Igår gjorde jag en beställning från Discshop. Idag damp paketet ner i brevlådan. Jag beställde 4 st DVD-filmer och en TV-serie säsong. Dessa filmer beställde jag:


Jack Ryan - Shadow Recruit:

Action från 2014 med Chris Pine, Kevin Costner, Kenneth Branagh och Keira Knightley.


Jack Ryan är en karaktär som skapades av författaren Tom Clancy. Det här är den femte Jack Ryan-filmen.

De tidigare filmerna är:


The Hunt For Red October (1990), svensk titel: Jakten På Röd Oktober. Jack Ryan spelades av Alec Baldwin.

Patriot Games (1992), svensk titel: Patrioter. Jack Ryan spelades av Harrison Ford.

Clear And Present Danger (1994), svensk titel: Påtaglig Fara. Jack Ryan spelades av Harrison Ford.

The Sum Of All Fears (2002). Filmen fick ingen svensk titel. Jack Ryan spelades av Ben Affleck.


Nymphomaniac:

Drama från 2013 av Lars von Trier.


Skådespelarna på framsidan: Charlotte Gainsbourg, Shia LaBeouf, Connie Nielsen, Stellan Skarsgård, Jamie Bell, Stacy Martin, Christian Slater, Uma Thurman och Willem Dafoe.


Filmen är ca 4 timmar lång och är uppdelad i två delar: Vol I (118 min) och Vol II (123 min).


The Wolf Of Wall Street:

Drama från 2013 med Leonardo DiCaprio.


Jag har skrivit om filmen här.


RoboCop:

Action från 2014 med Joel Kinnaman, Gary Oldman, Michael Keaton och Samuel L. Jackson.


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 11 juni 2014 23:00

Idag fick jag True Blood säsong 6:

4 st DVD-skivor, speltid: 8 tim 44 min.


Säsong 7 börjar visas i USA den 22 juni.

C More börjar visa säsong 7 den 23 juni.

Det blir den sista säsongen.

Av Mikael Larsson - 6 juni 2014 17:00

De som läser min blogg borde vid det här laget veta att Aliens är min favoritfilm.


Det finns två olika sorters trailers. Dels officiella trailers från filmbolagen, dels trailers som är gjorda av fans, s.k fan-made trailers.


På Youtube hittade jag den här trailern till Aliens, se och njut:

Av Mikael Larsson - 5 juni 2014 23:00

Idag har Edge Of Tomorrow biopremiär i Sverige.


I en nära framtid har Jorden invaderats och mänskligheten är utsatt för ständiga attacker som inte någon armé i världen kan stå emot. Major William Cage är en officer i USAs armé, som aldrig tidigare varit ute i strid och som plötsligt befinner sig mitt i en pågående eldstrid. Cage blir dödad inom ett par minuter men befinner sig oförklarligt i en tidsloop och genomlever samma brutala krig om och om igen, han strider och dör bara för att vakna, strida och dö igen. Men för varje gång lyckas Cage tillsammans med Special Forces-soldaten Rita Vrataski ta sig ett steg närmare att besegra fienden.


Trailer:


Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards