mickemovie

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Mikael Larsson - 17 september 2013 21:15

Idag fick jag Speed:

Action från 1994 med Keanu Reeves, Dennis Hopper och Sandra Bullock.


Den här filmen har jag sen tidigare på VHS. Jag har länge försökt på tag i dubbel-DVD utgåvan av Speed, och jag hittade den hos Ginza, som säljer den för 49 kr! Så jag beställde den direkt! Jag hade en fri frakt-kod, så jag slapp betala frakten på 29 kr.


Jag tycker att det här är en av 90-talets bästa actionfilmer. Det är Jan de Bonts regidebut. Han jobbade tidigare som filmfotograf och jobbade med filmer som Die Hard, Black Rain, The Hunt For Red October, Flatliners, Basic Instinct och Lethal Weapon 3.


Efter Speed regisserade han Twister, Speed 2 - Cruise Control, The Haunting och Tomb Raider - The Cradle Of Life.


Uppföljaren Speed 2 - Cruise Control (1997) är usel, och måste vara en av de sämsta uppföljare som har gjorts. Sandra Bullock är med igen, men inte ens hon kan rädda denna soppa till film. Keanu Reeves har ersatts av Jason Patric och Willem Dafoe spelar bad guy. Man undrar än idag hur en så bra actionfilm kunde få en så dålig uppföljare.

Av Mikael Larsson - 17 september 2013 21:00

Idag fick jag Grand Theft Auto V:

Jag är grymt taggad inför det här spelet!


Om jag inte uppdaterar bloggen, så vet ni vad jag gör...


Jag har skrivit om Grand Theft Auto IV här.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards