mickemovie

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Mikael Larsson - 14 augusti 2013 21:30

Idag fick jag Mad Max Collection:


Baksidan:

BD-boxen är utformad som en bensindunk.


BD-boxen innehåller följande filmer:

Mad Max (1979).

The Road Warrior (1981).

Mad Max Beyond Thunderdome (1985).


The Road Warrior har funnits på BD tidigare, men för de andra två filmerna är det premiär på BD.


Filmerna går att köpa lösa, i en vanlig BD-box och denna "Limited gas tin can trilogy".


Det finns en kategori som heter postapokalyps. Mel Gibson gjorde tre filmer om Mad Max. Italienarna spottade sen ut liknande filmer. Det tredje världskriget är över och det mest värdefulla på Jorden är bensin. De överlevande åker omkring i olika bepansrade bilar och slåss likt gladiatorer. Vapnen kan vara ganska primitiva, som pilbåge och slangbella.


Jag tycker att The Road Warrior är den bästa postapokalyptiska filmen som har gjorts. Få actionfilmer kan mäta sig med den och filmen innehåller helt sanslösa bilstunts!


Inledningen är helt fantastisk!

Av Mikael Larsson - 14 augusti 2013 21:15

Idag släpper Studio S Entertainment Teenage Mutant Ninja Turtles på DVD och BD:

Actionkomedi från 1990.


Teenage Mutant Ninja Turtles var från början en tecknad serie av Kevin Eastman och Peter Laird. Den handlar om fyra muterade sköldpaddor (Donatello, Leonardo, Michelangelo och Raphael) och råttan Splinter, som också är muterad. De blev muterade av ett kemiskt ämne och växte i storlek. Även deras hjärnor utvecklades så att de kunde börja prata. Deras favoritmat är pizza och de utropar ofta ord som t.ex awesome! De blir vän med TV-reportern April O´Neil.


Hamato Yoshi var en högt rankad ninja inom Fotklanen i Japan. Han hade en råtta vid namn Splinter, som härmade hans rörelser då han övade ninjutsu. Splinter lärde senare ut ninjutsu till sköldpaddorna och det var också han som gav dem deras namn. De lever i kloakerna i New York och bekämpar brott nattetid. Deras ärkefiende är Shredder, som egentligen heter Oroku Saki.


1987 var det premiär för en tecknad TV-serie, och 1990 kom spelfilmen. Sköldpaddsdräkterna skapades av Jim Henson, Mupparnas pappa. Filmen fick två uppföljare:


Teenage Mutant Ninja Turtles II - The Secret Of The Ooze (1991).

Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993).


2007 gjordes TMNT, en datoranimerad film.


Den 8 augusti 2014 är det biopremiär för en ny film där Megan Fox spelar April O´Neil.


I början av 90-talet var Turtles hur stora som helst, och fanns över allt. Serietidningar, datorspel, TV-spel m.m


Jag beställde filmen från Discshop, och idag damp filmen ner i brevlådan:

Nu kanske ni undrar varför jag köpte filmen på DVD och inte BD? Alla mina Studio S Entertainment-filmer som jag har köpt, är DVD-utgåvor. Då köpte jag även denna film på DVD, för då ser det bättre ut i hyllan.

Av Mikael Larsson - 14 augusti 2013 21:00

Idag fick jag Bruce Lee - A Warrior´s Journey:

Dokumentär från 2000.


Jag har letat efter den här ett tag, och jag hittade den på VHS hos Videodrome för 20 kr!


Jag har sett flera dokumentärer om Bruce Lee tidigare, men inte just den här, så det ska bli intressant att se den.


Trailer:

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards