mickemovie

Alla inlägg under november 2012

Av Mikael Larsson - 10 november 2012 14:30

Jag började blogga den 10 november 2008, så idag fyller bloggen 4 år! Skriv gärna vad ni tycker om den, eller om ni har några önskemål. Fråga gärna, om ni undrar över något.

Av Mikael Larsson - 10 november 2012 14:00

På onsdag 7 november fick jag ett SMS som meddelade att jag hade ett paket från Bokus att hämta ut från We-Hå:s, våran lokala ICA-butik. Men jag hämtade ut paketet först idag. När jag kom hem så vägde jag det, först på en hushållsvåg, men den fick error, för den väger max 5 kg. Så jag fick väga paketet på personvågen istället, paketet vägde 7,3 kg!


När jag öppnat paketet såg det ut så här:

Paketet ser ut som en attachéväska gjord av kartong.


Paketet har t.o.m ett handtag!

Fast vem vill gå och bära omkring på denna tunga sak?


När jag öppnat attachéväskan så hittade jag själva boken:

Boken är inplastad.


Här är boken ute i det fria:

Inbunden, 592 sidor, engelsk text.


The James Bond Archives är det absolut värsta jag har sett när det gäller filmböcker! Jag skrattade högt för mig själv, och log som ett barn på julafton, när jag öppnade paketet. Blev ju nästan tårögd!


Jag beställde boken från Bokus den 27 oktober. Boken skickades den 5 november och kom fram den 7 november. När jag beställde boken så kostade den 959 kr, plus 19 kr i frakt, så fakturan blev på sammanlagt 978 kr.


Men nu har Bokus höjt priset, rejält. Nu när jag kollar på deras hemsida så kostar boken 1414 kr! Priset har alltså höjts med 455 kr! Så det var ju tur att jag inte väntade med att beställa boken.


Jag funderar på om jag skulle göra det här till en julklapp till mig själv. Mina föräldrar skulle få betala fakturan, så blir boken en julklapp till mig. Nu när man är vuxen så gör det ju inget om man vet vad man får i julklapp. Som vuxen är inte julklapparna det viktigaste på julen. Det bästa är ju att man får vara ledig, äta god mat och det är bra program på TV:n.


Jag har skrivit om boken här.

Av Mikael Larsson - 8 november 2012 22:00

Igår lyckades jag bita sönder en tand i överkäken. Den är tidigare rotfylld så jag fick ingen tandvärk. Idag på morgonen ringde jag till Folktandvården i Pajala, jag fick komma idag kl. 12.30 Jag var inne hos tandläkaren ca en timme och fick tanden lagad. Jag har ett frisktandvårdsavtal, jag betalar 146 kr/månad via autogiro. Så dagens besök kostade ingenting!


Före tandläkarbesöket var jag in till Konsum. På Konsum hade de fått in DVD-filmer, 1 för 59 kr, 2 för 99 kr. Jag köpte 8 st! De här filmerna köpte jag:


Just Go With It:

Romantisk komedi från 2011 med Adam Sandler och Jennifer Aniston.


How Do You Know:

Komedi från 2010 med Reese Witherspoon, Owen Wilson, Paul Rudd och Jack Nicholson.


Sanctum:

Thriller från 2011 med Richard Roxburgh, Rhys Wakefield och Ioan Gruffudd.


Hall Pass:

Komedi från 2011 med Owen Wilson och Jason Sudeikis.


The Lincoln Lawyer:

Thriller från 2011 med Matthew McConaughey, Ryan Philippe, Marisa Tomei, William H. Macy och John Leguizamo.


Larry Crowne:

Drama/Komedi från 2011 med Tom Hanks och Julia Roberts. Tom Hanks har även regisserat.


Tom Hanks och Julia Roberts behöver ju säkert mer pengar...


The Three Musketeers:

Äventyrskomedi från 2011 med Logan Lerman, Milla Jovovich, Mads Mikkelsen, Gabriella Wilde, Orlando Bloom och Christoph Waltz.


Jag har skrivit om filmen här.


Hysteria:

Komedi från 2011 med Maggie Gyllenhaal, Hugh Dancy och Rupert Everett.


Sammanlagt 8 st DVD-filmer för 396 kr.


Det fanns även BD-filmer till samma pris, men de flesta filmer hade jag redan på DVD. Jag köper hellre filmer på DVD som jag inte har, än köper om filmer på BD som jag har på DVD. Jag åt också skrovmål på Frasses, alltid lika gott!

Av Mikael Larsson - 7 november 2012 22:00

Idag fick jag ett paket från Discshop, som innehöll en TV-serie, två DVD-filmer och två BD-filmer. Jag börjar med TV-serien.


Downton Abbey:

7 st DVD-skivor, speltid: 15 tim 8 min.


Den här DVD-boxen innehåller säsong 1 och 2, plus Winter At Downton Abbey. Den här ska jag ge åt farsan till Fars Dag. Han har pratat om den och vill se den.

Av Mikael Larsson - 7 november 2012 21:45

Dessa DVD-filmer beställde jag från Discshop:


Halloween III:

Skräck från 1982.


Michael Myers är inte alls med i trean. Den handlar om en galen leksakstillverkare som planerar att döda barn med hjälp av ansiktsmasker och en TV-sändning.


Return Of The Living Dead 3:

Skräck från 1993.


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 7 november 2012 21:30

Dessa Blu-Ray-filmer beställde jag från Discshop:


E.T:

Jag har köpt en Digibook av Jaws, så då köpte jag en Digibook av E.T

 

Den innehåller en 44-sidig booklet med bilder och engelsk text.


Jag har skrivit om Jaws här.

Jag har skrivit om E.T här.


Gladiator:

Den här Digibooken fick jag för 99 kr! Den innehåller en 36-sidig booklet med bilder och engelsk text.


Den innehåller två olika versioner av filmen:

Theatrical version: 2 tim 35 min.

Extended version: 2 tim 50 min.


Jag har skrivit om filmen här.

Av Mikael Larsson - 7 november 2012 21:00

Idag släpper Njutafilms Return Of The Living Dead 3 på DVD.

Skräck från 1993, regi av Brian Yuzna.


En riktigt bra zombiefilm med en snygg tjej!


Jag har en engelsk VHS-utgåva:

Men nu blir det att uppgradera till DVD!


Trailer:

Av Mikael Larsson - 5 november 2012 10:30

Jag förstår Meänkieli men pratar inte det så mycket. Så jag låter klippet tala för sig själv...


Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards