mickemovie

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikael Larsson - 8 februari 2011 23:00

Idag fick jag She´s Out Of My League:

Komedi från 2010 med Jay Baruchel och Alice Eve.


En snygg tjej som faller för en helt vanlig kille är en ganska vanlig handling i komedier. Ett exempel är The Girl Next Door (2004), med Elisha Cuthbert.


Trailer:

Av Mikael Larsson - 8 februari 2011 19:00

Jag är fan otursförföljd.


Det började med att min datorskärm slutade fungera. Jag fick dock köpa en begagnad datorskärm av en polare. Den gamla var en tjockskärm, det här är en plattskärm. Lite större är den också.


Sen var jag tvungen att ta bort min framtand, som jag skrivit om här.


Sen fick jag nåt skit i min dator, det var nåt slags malware, trojan eller virus. Jag försökte få bort det, men gav upp till slut. Så jag fick installera om Windows på min dator.


Jag säger som Jim Carrey: Without bad luck, I wouldn´t have luck at all!


I´m fucking jinxed.

Av Mikael Larsson - 7 februari 2011 23:00

Idag fick jag Fangoria 300:

Jag har nästan alla nummer av Fangoria, bl.a nr 1, 50, 100, 150, 200, 250 och nu 300. Vart femtionde nummer är en milstolpe och nu har Fangoria nått till 300!


I det här jubileumsnumret så listas de 300 bästa skräckfilmerna från A-Z. Numret innehåller text av Robert Englund, George A. Romero, Eli Roth, Gene Simmons, Tony Todd, Lamberto Bava, Jeff Lieberman, William Malone, Tom Holland, Cherie Currie, Werner Herzog, Debbie Rochon, Bill Moseley, Uwe Boll och många, många fler...


Jag har ju valt ut den bästa skräckfilmen varje år från 1973 till 2010 här. Av dessa 38 filmer så finns 31 med i tidningen. Som det står högst upp: The ultimate horror movie guide, så är det här lite av en bibel i tidningsformat med de 300 bästa skräckfilmerna.

Av Mikael Larsson - 4 februari 2011 22:45

Idag fick jag Resident Evil - Afterlife:

Action från 2010 med Milla Jovovich.


Tidigare filmer:

Resident Evil (2002).

Resident Evil - Apocalypse (2004).

Resident Evil - Extinction (2007).


Trailer:

Av Mikael Larsson - 3 februari 2011 16:45

Jag slog ut en av mina framtänder, den högra, när jag gick på lågstadiet och vi lekte blindbock i klassrummet under en rast. Jag tror jag gick i ettan, så det är ju 30 år sen. Tandläkaren kunde sätta tillbaka den, men den fick senare rotfyllas.


Nu går jag hos tandläkaren i Pajala. Hon tog en röntgenbild på framtanden och sa att man måste göra en ny rotfyllning. När hon öppnade tanden så var det inflammation i den, och man måste få bort den innan man kan göra en ny rotfyllning. Hon har behandlat tanden flera gånger, men inflammationen har inte velat ge med sig.


Fredagen den 21 januari när jag satt och åt korvstroganoff och ris till middag, så lyckades jag på nåt sätt bita i gaffeln så att tanden lossnade. Jag visste inte om den var helt lös eller om den hade gått av. Men jag misstänkte det senare. Först tänkte jag att jag måste åka in akut till tandläkaren, men eftersom jag inte hade ont så kunde jag vänta till följande torsdag, den 27 januari, då jag hade en tid hos tandläkaren. Jag fick bara vara försiktig när jag åt. En röntgenbild togs och tanden hade gått av och var nu tvungen att tas bort. Jag fick göra tandavtryck för att en protes med en tand skulle tillverkas. Vet ni hur jävla obehagligt det är att göra tandavtryck hos tandläkaren? I underkäken går det bra, men i överkäken... fy fan!


Idag var jag igen till tandläkaren och drog ut tanden, och fick min protes. Det var kanske lika bra, då tanden hade blivit gul och missfärgad genom årens lopp. Så nu ser jag ut som Stu Price i The Hangover. Det här kalaset gick på 3560 kr. Först måste det läka, sen får jag välja om jag ska sätta en brygga, det kostar ca 5700 kr, och det kan man göra i Pajala. Eller ett tandimplantat, det kostar, håll i er, 20-25 000 kr! Då måste man åka till Luleå, och jag vet inte om det görs med lokalbedövning eller under narkos. För då måste man borra i käkbenet. Men först måste man göra en utredning om det finns nog mycket käkben så det går att fästa implantatet.


Men man klarar ju sig utan en framtand, man har ju två, det hade ju varit värre om det varit snoppen...


Med protes:


Utan protes:

Av Mikael Larsson - 1 februari 2011 17:45

Sammanlagt 15 personer röstade på min förra omröstning:

Vilket av dessa Mario-spel är din favorit?

Vinnare blev Super Mario 64. Det är även min personliga favorit.

Nu finns en ny omröstning till höger.

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards