mickemovie

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Börja samla på The Sopranos idag!

Av Mikael Larsson - 10 juni 2009 17:58

Idag köpte jag DVD 1 av The Sopranos. Den innehåller avsnitt 1-3 av säsong 1:

Fr.o.m idag kan man samla på The Sopranos med Aftonbladet. Den första DVD:n får man gratis, sen kostar de 59 kr styck. Sammanlagt finns det 6 säsonger, och jag har spelat in rubbet på video från SVT. Men ändå kommer jag att börja samla, för att få serien på DVD. Samlandet börjar idag, den 10 juni, och slutar den 16 december. Så lagom till jul är samlingen komplett. Samlingen består totalt av 28 st DVD och det kommer ut en ny DVD varje onsdag.


James Gandolfini är cool och tillbakalutad i sin roll som maffiabossen Tony Soprano, som försöker kombinera ett lugnt familjeliv med ett mindre lugnare maffialiv. Något som inte alltid går så bra, så han börjar gå hos en kvinnlig psykiater. Helt klart en av de bästa TV-serier som har gjorts!


Meet Tony Soprano. If one family doesn't kill him... the other family will.


Introt:

 
 
Plox

Plox

11 juni 2009 14:29

Sopranos är enligt mig den bästa TV-serien genom alla tider. Fruktansvärt välspelat och genomgående mästerligt.

Räkande lite snabbt ut att köper man alla DVDerna med aftonblaskan så landar det hela på cirkus 1700 spänn. Men man kan köpa den mastiga och snygga samlingsboxen för lite drygt 1200 spänn. Jag hade nog hellre sparat pengarna och köpt boxen faktiskt. =)

http://www.plox.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Larsson - 2 augusti 2019 22:00


Idag har Fast & Furious - Hobbs & Shaw biopremiär i Sverige.   Ända sen den hårdkokta polisen Hobbs, en lojal agent för USA:s diplomatiska säkerhetstjänst, och den kaxige, laglöse Shaw, en före detta brittisk underrättelseagent, först stötte p...

Av Mikael Larsson - 24 juli 2019 18:00


Idag har Crawl biopremiär i Sverige.   När en massiv orkan drabbar Florida ignorerar Haley evakueringsråden för att leta efter sin pappa som är försvunnen. Hon hittar honom allvarligt skadad i källaren av deras familjehem, och fastnar där tack...

Av Mikael Larsson - 22 juli 2019 22:00

Idag är det min födelsedag, fyller 46 år! Så nu är man närmare 50 än 40. Jag har fått pengar, sen har jag ätit pizza och tårta. ...

Av Mikael Larsson - 17 juli 2019 18:00


Idag har The Lion King biopremiär i Sverige.   Disneys klassiska succé kommer nu i en helt ny tappning och tar oss till Afrikas savanner där den framtida kungen föds. Simba dyrkar sin far, Kung Mufasa, och är stolt över sitt kungliga arv. Men ...

Av Mikael Larsson - 10 juli 2019 18:00


Idag har Midsommar biopremiär i Sverige.   Dani och Christian är ett ungt amerikanskt par vars förhållande håller på att krackelera. Men efter att Dani råkar ut för en familjetragedi håller sorgen dem samman och Dani följer med Christian och h...

Presentation


Välkommen till Micke Movie´s filmblogg.

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards